söndag 28 augusti 2016

Inställd Snapphanetur

Är det något jag inte riktigt klarar mentalt så är det att GE UPP. Idag vaknade jag av åska och spöregn, på dagen av ett MTB-lopp som jag så länge sett fram emot; Snapphaneturen - som marknadsför sig som "Sveriges Stigrikaste Långlopp". Helt underbart lopp med fantastisk miljö och stigar.

Men tanken på att släpa barn och cyklar upp till Hässleholm, för att lämna barnen på en camping hos snälla farmor och farfar och sedan cykla (eller kravla) 6 mil i lera kändes något motigt. Med prognosen 12mm regn i Hässleholm under dagen och ett dessutom kraftigt eftersatt hushåll sedan sommarens strapatser, gjorde valet egentligen enkelt - jag och barnen stannar hemma...

Men detta inte utan ångest. Att ge upp är något jag inte är bra på. Så nu sitter jag här och försöker skriva av mig min ångest varvat med att jag surfar in på SMHI för att försäkra mig om att det dåliga vädret håller i sig - för om det plötsligt klarnar upp där i Hovdala, så kommer jag helt klart att gråta en skvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar