lördag 4 mars 2017

DEN har kommit

Det var en lång väntan - otroligt jobbigt - men nu mår alla bra!
Ny familjemedlem har alltså anlänt - 57kg stålkropp i högblank svart - lyder under namnet Monark LT2 Aktivitus Edition.

Jag har varit ganska drivande i detta att köpa en Monark för att ha som trainer inomhus. Vi har velat fram och tillbaka om det ska vara en trainer där man sätter dit sin lvg-cykel eller om det ska vara just en Monark. Jag har inte direkt gillat att sitta på Daniels cykel på trainern då den inte alls passar mej. Efter en halvtimme så skriker hela kroppen KLIV AV, och det är ju inte så kul om man vill köra distans. Anledningen till att jag suttit på hans cykel är att jag har ingen wattmätare på min, och det vill jag ju ha.

Så för att vi båda skulle kunna köra wattbaserade träningar, med Zwift och allsköns statistik, så behövde vi oavsett uppgradera källarlokalen med något bättre.

Fördelen som jag såg det med Monark är att då har vi en inomhuscykel som inte är beroende av vilket skick lvg-cyklarna är i. Jag har ju bara en lvg, och skulle den då vara otillgänglig så blir det problem att köra inomhus eftersom jag ju inte gärna använder Daniels cykel. Och det argumentet verkar ha funkat :-)

Visst, alla nya trainers är fantastiska med sin följsamhet, känsla och variabel watt och allt det där. Men det känns ändå bra att ha en pryl som alltid står där nere och väntar på en...
Och den är inte superful heller - och tar faktiskt lite mindre plats än en trainer!

Nya familjemedlemmen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar